Πότε να απευθυνθώ σε έναν Εργοθεραπευτή;

Σε περίπτωση που το παιδί σας έχει ορισμένα από τα παρακάτω χαρακτηριστικά, καλό θα ήταν να πραγματοποιηθεί μια εργοθεραπευτική αξιολόγηση.

  • Δεν μπορεί να αντιληφθεί καλά τη θέση του σώματός του σε σχέση με το χώρο. Είναι αδέξιο, ατσούμπαλο, σκοντάφτει σε αντικείμενα
  • Δεν έχει καλή ισορροπία, αποφεύγει παιχνίδια όπως κούνια ή τραμπάλα στο πάρκο 
  • Είναι υπερκινητικό ή ιδιαίτερα παθητικό
  • Δυσκολεύεται στο χειρισμό μικρών αντικειμένων, στην χρήση μολυβιού, ψαλιδιού κ.α.
  • Δεν κάνει καλά γράμματα, μέσα σε πλαίσιο ή εκτός
  • Δυσκολεύεται να αντιγράψει σχήματα ή γραμμές
  • Δεν μπορεί να διατηρήσει τη συγκέντρωση και την προσοχή του σε διάφορες δραστηριότητες
  • Μεταβαίνει γρήγορα από τη μια δραστηριότητα στην άλλη
  • Κουράζεται εύκολα στη μελέτη και θέλει περισσότερο χρόνο για να μάθει νέα πράγματα
  • Δεν μπορεί να συγκρατήσει εύκολα προφορικές οδηγίες, ξεχνά εύκολα
  • Δυσκολεύεται να κατακτήσει χωροχρονικές έννοιες ( μέσα-έξω, πάνω - κάτω, πριν-μετά κ. α)
  • Δυσκολεύεται να ξεχωρίσει το δεξί/αριστερό του χέρι-πόδι
  • Είναι είτε υπερευαίσθητο, είτε υποευαίσθητο σε ήχους, μυρωδιές, γεύσεις, αγγίγματα, πλύσιμο δοντιών, κόψιμο νυχιών-μαλλιών, υφές ρούχων κ.α.
  • Δυσκολεύεται να ντυθεί-ξεντυθεί μόνο του, να βάλει παπούτσια, να δέσει κορδόνια, να φάει μόνο του ή να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα
  • Δεν έχει αυτοπεποίθηση και αποφεύγει την συναναστροφή με άλλα παιδιά